Az elektromos autók mostanában nagy népszerűségnek örvendenek, de egy benzines autóból nem lehet elektromos autót csinálni, csak úgy, hogy egy 4 kg-os dobozt csíptetünk rá. A kerékpárok világában azonban pontosan ezt tehetjük meg a Red Bull Advanced Technologies (RBAT) és egy brit feltaláló ötletének köszönhetően.
A szerkentyű a Skarper nevet viseli, és egy elegáns doboz, amely szinte bármilyen hagyományos, tárcsafékkel ellátott kerékpár hátsó kerekére csíptethető, és elektromossá teszi azt.
A 4 kg-os, 34 cm hosszú, levehető meghajtóegység egy 240 Wh-s akkumulátort tartalmaz, amelyhez egy 250 wattos motor párosul – írja a TopGear. Az okos rész a Skarper „DiskDrive” hátsó féktárcsát helyettesítő váltóműve. Ez lehetővé teszi, hogy a fékek a szokásos módon működjenek, de a nyomaték a hátsó kerékre a kerékagyon keresztül jut. Az RBAT ezen dolgozott, felhasználva F1-es tapasztalatait, hogy javítsa a rendszer erősségét, megbízhatóságát és hatékonyságát.
Az ember egyik oldalon a láncon keresztül adja le az erőt a kerékpárnak, míg a másik oldalon a Skarper ad lökést. Azt, hogy mekkora ez a lökés, a pedálkarra csíptetett érzékelő és a hajtásegységbe épített dőlésmérő számítja ki, amely a terepviszonyokat figyeli.
A Skarper első befektetője nem más volt, mint a hatszoros olimpiai bajnok, Sir Chris Hoy. Az ötletgazda Dr. Alastair Darwood, egy orvosbiológus szakember, aki korábban a Covid-19 alatt az RBAT-tal együtt dolgozott lélegeztetőgépeken.
Az állítják, akár 60 kilométer hatótávolsággal és 2,5 órás feltöltési idővel rendelkezik. A doboz másodpercek alatt fel- és lecsatolható, így akár elektromos kerékpárral is mehetünk munkába, miközben egy olcsó ingázó kerékpárt hagyunk a lámpaoszlophoz láncolva napközben. A doboz 1295 fontba, átszámítva körülbelül 575 ezer forintba kerül. Azért át kell még gondolni…
Kiemelt kép forrása: Skarper
Szöveg: S.Rita
Ez a cikk a Black Page Consulting Kft. – engedélyével és támogatásával jelent meg!